Z pojazdami, jak ze wszystkim innym, czasem coś się popsuje. Dodatkowo jest to bardzo szeroki temat, w związku z czym weźmiemy pod uwagę tylko części do tirów na przykładzie układu hamulcowego.

O układzie hamulcowym w ciężarówkach

Układ hamulcowy w ciężarówkach oraz tirach musi być odpowiednio wydajny. Jest to związane, z tym że mowa o pojazdach mających dużą moc silnika i sporą wagę. Poza tym jest jeszcze zazwyczaj obciążenie dodatkowym ładunkiem umieszczonym na naczepie.

pixel2013 / Pixabay

Jeżeli chodzi o elementy układu hamulcowego, mowa o elementach mających za zadanie zatrzymać pojazd bądź utrzymać go w miejscu. Najważniejszą rolę odgrywa hamulec podstawowy (chodzi o hamulec uruchamiany nogą). Dzięki temu hamulcowi możliwe jest regulowanie hamowania.
Podobnie jak hamulec podstawowy, działa hamulec dodatkowy. Jak powinno być, wiadomo, hamulec dodatkowy stosowany jest w celu awaryjnego zatrzymania.
Tak został nam już tylko hamulec postojowy (bardziej popularne określenie to hamulec ręczny). Warto zaznaczyć, że zaletą tego hamulca jest działanie w przypadku awarii układu elektronicznego lub rozładowania akumulatora.